nízke tatry

• Oblasť : Nízke Tatry
  • Typ: Horská túra
  • Náročnosť: stredne náročná
  • Dĺžka trasy: ↑↓5:30 h (13,4 km)
  • Trasa: Trangoška- Ch. gen. M. R. Štefánika - Ďumbier a späť
  • Stúpanie: 1 001 m
  • Klesanie: 1 001 m

Uvedený čas je orientačný , tvoj výstup môže trvať kratšie alebo aj dlhšie kvôli aktuálnym podmienkam .

Erik Kružliak , Lucka Votavová (autor Fotodokumentácie )

Túru sme začali na parkovisku Trangoška . (platené parkovisko) a hned´ na začiatku ideme lesom popri potoku. Na úvod treba podotknúť , že v zimnom období môže aj kratšia trasa byť náročná , kvôli snehovým podmienkam . Ku Štefáničke nás dovedie zelená 🟩 značka a priprav sa čakájú ťa nejaké 3km a približne 600 výškových metrov , čo je na takýto úsek dosť . Neboj to dáš ! 😇

Cestou budeš míňať Jaskyňu mŕtvych netopierov. Je to jediná sprístupnená vysokohorská jaskyňa na Slovensku, nachádzajúca sa v centrálnej časti hrebeňa Nízkych Tatier. Na každú prehliadku jaskyne je nutné sa vopred telefonicky objednať - čítame na tabuľke a uvažujeme , žeby sme jaskyňu raz navštívili . No po menšej prestávke pokračujeme ďalej.

Tyčové značenie nám udáva smer poza chatu . Tu si dáme krátku prestávku na jedlo , pitie a wc . Všetko to ponúka Štefánička , vieš sa tu aj ubytovať .

Prichádza záverečný výstup na vrchol . Nasádzame nesmeky a popri tyčovom značení rovno smer Ďumbier. V zime je otvorená takzvaná zimná trasa - nemusíš nadbiehať ďalšie kilometre cez Krúpove sedlo . Cesta nám ubieha dosť rýchlo a vietor nás ženie dopredu a zrazu sme už na vrchole , kde počkáme na západ slnka.

Na vrchole je umiestnený obrovský drevený kríž,  ktorý je najfotogenickejšie miesto , tiež sa tu nachádza  betónový stĺp, ktorý označuje najvyšší bod . No v zime je pekne zaviaty snehom a zamrznutý . No , keď sme tam boli my betónový stĺp nám vytvoril akoby také okno . Viď fotka . V tú chvíľu na vrchu som si ani nevšimla , že to práve ten zaviaty stĺp vytvára to okno . Až po prezeraní fotiek som si uvedomila , že niečo mi tam chýbalo na tom vrchu 😁 ,veď sme nevideli stĺp 😂 a potom mi už cvaklo 😇😁.

Z Ďumbiera sa ti naskytne kruhový výhľad na Vysoké Tatry -na ikonu Kriváňa , Roháče, Gerlachovský štít, vrcholy Nízkych Tatier - Chopok, Chabenec a Kráľova hoľa.

Na vrchu nám prestáva fúkať , čo je super , môžme sa tu zdržať a vychutnať si západ slnka sami .                                        Stojí to zato trocha vymrznúť ❤️ západ bol naozaj krásny . Odchádzame spokojní a nabití energiou na cestu dole . Zastavujeme sa ešte pri chate , kde Erik odfotí nočnú fotku chaty a ja ho už hnám aby išiel , čaká nás aj cesta domov. Zrobí pár fotiek a šťastní , svižným krokom ideme dole na parkovisko.

NAŠE TIPY :
  • Maj so sebou náhradné oblečenie

• Dostatok tekutín

• V zime odporúčame mať so sebou aj mačky alebo nesmeky

( ak by si mal/a cestu zľadovatenú )

ZAUJÍMAVOSTI:

Názov vrchu- ĎUMBIER pochádza od liečivej rastliny s rovnakým názvom, ktorá sa využíva napríklad aj ako korenie. Podľa povestí je ukryté v útrobách Ďumbiera nemalé bohatstvo. Kto by ho ale chcel nájsť, mal by sa na vrchol vydať počas svätojánskej noci a dúfať, že mu vrch svoje poklady vydá.

Nízke tatry

ďumbier 2043 m.n.m

Ak máš dotaz ohľadne výletu kontaktuj nás radi ti poradíme 😊